Lada 112 VK S2000
K!$y@näk 2007.01.03. 19:05
Az idei IRC rally egyik résztvevő autója!
Jelentős változtatásokon esett át a sorozatgyártású Lada 112, mire elkészült belőle a Lada 112 VR S2000 versenyautó. A lökhárítók és a hátsó sárvédők szembetűnő átalakítása nagyban javítja az autó aerodinamikai jellemzőit, a hátsó tetőlégterelő extra leszorítóerővel segíti a pilótát. Természetesen a karosszéria teljes erősítésen esett át, és a szabályoknak megfelelően bekerült a 70 literes, tűzálló üzemanyag-tartály is. A kerékjáratokat úgy alakították ki, hogy a beáramló levegő fokozza a motortér hűtését.
A versenyautóban az Opel jól bevált 2,0 literes, C20XE motorja dolgozik. Az erőforrás már bizonyította képességeit a Lada 110-ből épített versenyautóban is, amely 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben is győzelmet szerzett az orosz ralibajnokságban. Az Opel motort a német KMS készítette fel, a Super 2000 kategória előírásainak megfelelően. Teljesítménye 262 lóerő, legnagyobb nyomatéka 250 newtonméter. A sebességváltótól és a végáttételtől függően a végsebesség 180-220 kilométer/óra között változik.
A Lada 112 VK S2000 Rally az orosz bajnokság befejező futamán debütált, ahol Alexander Nikonenko pilóta és navigátora, Valery Kolchugin az abszolút értékelésben a harmadik helyét szerezte meg, megelőzve számos külföldi autóval versenyző ellenfelet. A verseny után további módosítások történtek az autón, megváltoztatták a motor beállításait, illetve a hátsó felfüggesztés rögzítését, amely a továbbfejlesztett elemeknek köszönhet?en megbízhatóbb és stabilabb lett.
Műszaki adatok:
Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 4168/1775/1450
Tengelytávolság (mm): 2535
Nyomtáv elöl/hátul (mm): 1550/1550
Legnagyobb sebesség (km/h): 180-220
Motor: négyhengeres, hengerenként négyszelepes, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor
Összlökettérfogat (ccm): 1996
Legnagyobb teljesítmény (LE/1/min): 262/8100
Legnagyobb nyomaték (Nm/1/min): 250/6800
Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó, három önzáró differenciálmű
|